נאסרה כניסתו אך ראש העיר האנטישמי הצליח לחמוק לישראל

    איתי גדסי 1 Comment on נאסרה כניסתו אך ראש העיר האנטישמי הצליח לחמוק לישראל

    השרים דרעי וארדן הודיעו כי ימנעו כניסתו לישראל של ראש עיריית דאבלין, Ardmhéara Mícheál MacDonncha – על רקע פעילותו לקידום חרמות כנגד ישראל אך זה הצליח לחמוק ולהיכנס

    ביקורת דרכונים | אילוסטרציה צילום: FLASH90
    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הפנים אריה דרעי והשר לביטחון פנים גלעד ארדן הודיעו כי ימנעו את כניסתו של MacDonncha לארץ שנחת אמש, על רקע פעילותו העקבית לקידום חרמות כנגד מדינת ישראל – תוך שיתוף פעולה עם אחד מארגוני החרם הרדיקאליים בעולם.

    שר הפנים, אריה דרעי אמר: "ראש עיריית דבלין פועל בכל דרך אפשרית נגד ישראל. הוא יזם גינויים נגדנו והוביל החלטה ב-9 באפריל לגרש את השגריר שלנו באירלנד. כעת הוא רוצה להיכנס לשטחי הרשות הפלסטינית כדי להמשיך להסית ולפגוע בישראל. הוריתי למנוע את כניסתו כדי לא לאפשר לו לפגוע במדינה. אמשיך להפעיל את סמכותי נגד כל מי שינסה לפגוע במדינת ישראל, כולל אנשי ציבור בכירים".

    השר לבטחון פנים גלעד ארדן אמר: "המדיניות שקבעתי ברורה: מי שפועל באופן עקבי להחרמת ישראל –לא ייכנס לכאן. כללי המשחק השתנו, ומדינת ישראל לא תבליג אל מול מי שמנסה לפגוע בה".

    אלא שלמרות התנגדותם, ראש עיריית דבלין הצליח להיכנס לישראל והוא כתב ברשת החברתית כי הוא שוהה כעת ברמאללה.

    בעקבות כך, שר הפנים אריה דרעי, מינה הבוקר (רביעי) את מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, לבדוק את הדרך שבה הצליח ראש עיריית דבלין להיכנס לארץ, למרות הצו שהוצא למנוע את כניסתו לארץ בעקבות פעילותו נגד ישראל.
    השר דרעי אמר הבוקר: "הבדיקה מחוייבת כדי למנוע תקלות כאלה בעתיד ולהפיק לקחים ממה שקרה. בכל מקרה, עם יציאתו של ראש עיריית דבלין מהארץ ולאור פעילותו נגד ישראל, הוריתי למסור לו מכתב שבו ייאסר עליו להיכנס בעתיד לשטחי ישראל".

    ארגון IPSC מקדם חרמות על ישראל כמעט בכל תחום אפשרי – החל מחרם על תעשיית היהלומים הישראלית ועד להחרמת תוצרת חקלאית. הארגון מספק לתומכיו מדריך לזיהוי מוצרים מישראל, וקורא להם לא רק להימנע מצריכתם, אלא גם לפעול להסרתם מן המדפים באירלנד. הארגון קורא להחרים מוצרים של חברות ישראליות ובינלאומיות הפועלות בישראל, ופועל מול גורמי ממשל אירים בקריאה להפסיק את סחר הנשק עם ישראל ולהטיל אמברגו על ישראל בתחום זה. עוד פעיל הארגון גם בעידוד חרם תרבותי כנגד ישראל.

    מספר דוגמאות לפעילויות שקידם MacDonncha בשנים האחרונות:

    השבוע אימצה מועצת העיר של דבלין בראשותו החלטה חריפה בנוסח הבא המאמצת את עקרונות ה- BDS כנגד חברת HP.

    בדצמבר 2017 הנ"ל השתתף כדובר בהפגנה שארגן IPSC מול שגרירות ארה"ב באירלנד בעקבות הכרזת הנשיא טראמפ בנושא ירושלים. בהפגנה זו נמסרה לשגרירות ארה"ב אגרת ובה מופיע, בין היתר, המשפט הבא הקורא להצטרפות לקמפיין ה- BDS ולהחרמת ישראל.

    ב- 1 באפריל 2018 שיתף הנ"ל בעמוד הרשת החברתית שלו קריאה לגירוש שגריר ישראל באירלנד.

    בשלהי שנת 2017, השיק MacDonncha  קמפיין באירוע חגיגי שהפיק ארגון החרם הבולט Ireland Palestine Solidarity Campaign IPSC – .



    1 תגובות

    מיין תגובות